sobota, 14. marec 2009

Mačka, mačke, mački, mačko, pri mački, z mačko

Nimaš pojma, kako boš to naredila. Nazadnje si bila menda stara 11 let, ko si stene svoje sobe porisala z Disneyevimi junaki. Jumbo in sraka na veji z mornarsko majico. In mali Jumbov mišek. Strašno si bila zadovoljna in vesela, da ti je mama to dovolila ter na koncu še pohvalila trud in vse risbe.


Tanja je rekla - nič ti ne bom rekla, ti bo Polona sama povedala.

Polona, lastnica zavetišča Horjul, bi imela mačke v mačjaku. Poleg cca. 14 pravih mačk, še mačke po stenah. Seveda, zakaj pa ne? Saj to vendar počnem... že od nekdaj. In pred kratkim sem prebrala Michelangelov življenjepis in menda ja vem vse o slikanju fresk. Najbolj sem si zapomnila, da je imel pomočnike. Tanja. OK. Oh, kako so že mešali materijale, da so dobili barve? In s čem so premazali zidove? Joj kako je že bilo? Mogoče bi raje vprašala na Otoku zakladov, kako delajo domače freske? Pametno razmišljanje - akrili, Jupol, dipi - sem dobila odgovore. Počasi sem zaključila nakupovalni listek: Akrili, penzli, palete. Jupol in kredo za obrise imam doma. Lončke za vodo tudi. Tanjo imam. Pa dajmo.
Najprej ena polovica mačjaka, tista, ki se da zapreti za karanteno in okrevajoče, špital takorekoč.
Prebivalci so navdušeni. Kmalu se naučiva, da jim vrečka s pripomočki predstavlja zabavo. Prav tako barve in čopiči in voda, najini plašči in torbici. Kaj sva pa mislili? Obnašava se, kot ne bi imeli obe najmanj dva mačka doma.
Ker ne moreva skriti čopičev, ga jaz zataknem v lase. Super, Kaletu se zdi, da bi ga prav lahko pretepel, le dovolj se mora stegniti z enega od mačjih plezal. Hlače s katerih visijo trakovi so zares neprimerna oprema za v mačjak. Pupa bo odvezala Tanji vezalke, Loki pa bo kar preko rame poskušal doseči čopič, ki sem ga iz las pospravila v srajčni žep, kjer imam tudi lonček z minimalno količino vode.
Trenutno v hospitalu ni nobenega in vseh 14 divja po celem prostoru. More the marrier.


Še rumeni, sončni, zdravi del mačjaka. Čudovita feliksica Mila brez tačke malce godrnja kadar se ji preveč približa kak mačkon, je pa moja najljubša buc postaja ko hodim od ene do druge stene.
Bali, črn kot noč, se steguje zdaj po meni, zdaj po Tanji. Če ne Bali pa Maki. In še ena, tista tigrasta, ali je mogoče tisti tigrast. Adici se iz šavja dlake svetijo oči, ki ne izpustijo nobenega najinega premika. Iz vseh kotov se prede pesem - pobožaj me, stisni me k sebi, čohljaj me, daj mi buc, igraj se z mano. Vzemi me s seboj?
Mici izgleda jezna. Izgleda, sem napisala. Mici lahko prede najglasneje in daje najlepše buce od vseh. Nima ušesk, kar jo naredi podobno prikupnemu belemu tjulenjčku. Oranžnega ni nobenega. Nič hudega, saj je pred vrati pomlad in brezvestneži bodo spet obilno puščali mladičke ob smetnjakih, v smetnjakih, pred vrati zavetišč, na bencinskih črpalkah ali pa se bodo skotili srečnim svobodno živečim mačkam, ki bodo čisto naravno skočile pod avto in pustile svoje potomčke na milost in nemilost crkovati, počasi, kje v kakšni živi meji. Gotovo bo med njimi kakšen oranžen.
Nikakor si v vsem tem času nisem zapomnila njihovih imen, pravzaprav vsem rečem mici, pa je mir. Polona ve vsa imena in ko stopi v mačjak tudi ve, če kateri manjka in je ostal v zunanjem delu mačjaka. Vem da sta Pupa in Kale dvorna zabavljača, tista dva ki sta imela petdeset klicev, ko so ju na forumu označili za bengalska mačka, prej pa nobenega. Vem da sta obe dolgodlakici plašni, pa Mila tudi, ah, pa tista druga feliksica tudi ni posebej zaupljiva. Vem da je Mici že gospa v letih. Vem, da ne vem veliko, čutim pa. Vsakič ko sva stopili v mačjak da pričneva z delom, je bilo čutiti kup veselja, kup sreče in kljub nenehnemu džumbusu je bilo čutiti tisti poseben zen, ki ga oddajajo živali, mačke še posebej, če se mene vpraša.
Še nekaj sten je, ki bodo dobile kakšno mačko, psa, baje celo ribe. Polona je videti vesela, kar je obema v največje zadovoljstvo, saj je mačkam prav figo mar za umetnost.

Vsem potencialnim, bodočim mačjeljubcem pa polagam na srce, ne izbirajte mačke po izgledu, po fotkah na forumu, po slikah v časopisih. Zmenite se za obisk v času uradnih ur, stopite v mačjak in dovolite, da si mačka izbere vas oziroma počakajte kak trenutek, na kemijo. Pridite odprtega duha in dopustite možnost, da je nekje nekdo, ki o mačkah ve več kot vi. Veliko več kot vi. Poslušajte nasvete in napotke kot zreli ljudje. In za božjo voljo, plačajte stroške posvojnine in primaknite kak evro, posvojnina v povprečju namreč ne pokriva oskrbe ene mačke za čas, ki ga je prebila v zavetišču, pravzaprav komaj pokriva sterilizacijo. Tako boste omogočili naslednjemu nesrečnežu preživetje.


In nikar ne mislite da boste mački lastnik, le nor suženj ki prinaša hrano in je zadovoljen, da ji lahko voha dišeče kosmate tačke, kadar mačka to dovoli.
Pozdrav od Vixi di Lodovico Buonarroti Simoni in Tanie da Vinci.

27 Comments:

Sonja said...

Hehe, tule pa sta uživali. In vajina mačja druščina poleg. Prostor mora biti pa čudovit.

Barbi said...

Lahko trdim, da so te "freske" ene najboljših, kar sem jih videla. Tvoji mačkoni so res fantastični. In domišlja, v katero situacijo jih postaviti ... neverjetna si!

Vixi di Lodovico Buonarroti Simoni in Tanie da Vinci ... moji vzornici. :) Res vixastično! :)

Snežinka said...

Super fantastična mačja druščina, varjetno ste se veliko certali poleg ustvarjanja, super.

Suzy said...

Slike so čudovite. Ta prostor bi prav rada videla v živo :)

McCrafty said...

Ja res so čudovite, si kar predstavljam, kako živahno mora zgledati prostoer.

k a t j a said...

klanjam se, obema. za ideje, kreativnost, voljo, ljubezen in veliiiko srce.

MarikaGabez said...

Čudovito in zelo velik projekt.

Samo gledam in se čudim in vpijam....tako slike, kot pisano besedo.

Marna said...

Jaz sem čist navdušena! Asica si. In prav tako tvoja pomočnica.

Tiara said...

Tole je bil pa svetovni podvig. Prav lepo sta popestrili tole mačje zavetišče. Zaslužita si vse pohvale, saj izgleda fenomenalno.

Athena125 said...

Čudovito! Tista mačka, ki kuka izza cvetličnega lončka, me pa na eno kosmatopokoropodstojalomzaperilo spominja...

Maja said...

Sem ostala skoraj brez besed. FANTASTIČNO!!!!! Tako so ljubki prav vsi po vrsti, da se jih kar ne morem nagledati!

akvarij said...

čem lahko samo: UAUUUUUUUUUUUUUUUU!

K said...

:)

polonap said...

VIXI! pa saj to je GENIAL.
Všeč so mi vsi ti gory details...buške pa tak'le...

Z velikostmi se nisi nič hvalila?
bi rekla, da okoli 60-70 cm višine zrastejo tvoji Catus Vixis?

Anja said...

Uau, mega.

Katarina said...

Polona je enkrat zapisala:
Vixi za predsednico....
Se pridružujem njenemu mnenju!
Muce mace so fantastične!
Ala vam vera!

VIXI said...

Pri takih komentarjih bom pa zagotovo še kakšnega mačka kdaj narisala :P

Hvala :*

Polona pa res nisem dala specifikacij za Catus Vixus (kako se fensi sliši!). Mislim, da si kar zadela, takole od oka bi rekla da si točno zadela, merila jih pa nisem. Hm, po moje zato ker nimam merilnega traku v obliki hiše :P

Anja-Crafty said...

vixi, pa ti si enkratna!

gordy said...

Catus Vixis/vixus...

A je kaj čudnega, če te imam rada, vixi? Oz. - z drugimi besedmai: Vixi di Lodovico Buonarroti Simoni in Tania da Vinci - carici sta!

Noro delo, res! Noro dobro!

Anonymous said...

bemtiduš, čestitke. SUPER.

Jana said...

Priznam, da sem se kar nekajkrat vrnila pogledat tele mačkončke in vsakokrat ostala brez besed.
Vse čestitke za tako dobro izpeljan projekt, ker tole narisat res ni mačji kašelj. :) Ideje imaš kot vedno fantastične. Rečem lahko le kapo dol pred tabo.
Upam, da boš lahko kdaj svoj mačkarski talen tudi vnovčila, da ne bo vedno le za dušo.

Jana said...

Tole pa zna spravit do solz! Res si prava umetnica z mehkim srcem! F-A-N-T-A-S-T-I-Č-N-O!!!!!!

gordy said...

Eh, moram dodat še to.

Všeč mi je tudi vodni žig oz. podpis na slikah.

In... in miška, ki sem jo šele danes zagledala! (naj se mi oprosti - prej sem občudovala samo mačke!) - In potem vixi pravi, da ne zna miške narisat...

Japajade - in svizec se zavije v folijo in si domišlja, da je čokolada...

Ana said...

Če bi bila muca v zavetišču, bi bila muca v zavetišču v Horjulu in potem si verjetno niti lastnikov ne bi želela.

matilda said...

Sem navdušena, da imamo prvi mucast azil pri nas. Tole je skoraj (ne, boljše je!!!) ko pediatrična!

Sasha said...

Uau!!

vesna said...

zelo, zelo lepo...